Utmaningarnas utmaning

Vi fick en form av utmaning som jag går ut på att fylla i parametrarna med en och samma bokstav. Here we go!


1. Vad heter du? Anna och Patrik
2. Ett ord på fyra bokstäver? Amma och Pall
3. Flicknamn: Asta och Paulina
4. Pojknamn: Alvin och Patrik
5. Yrke: Allmänläkare och Pålslagare
6. Färg: Azurblå och Purpur
7. Klädesplagg: Argyletröja och Platåskor (gärna kombinerat)
8. Mat: Aborre och Pannkaka (även det gärna i kombination)
9. Sak i badrummet: Askorbinsyra och Piller (borde finnas i varje badrum)
10. Plats/stad: Arboga och Piteå (nästan samma stad faktiskt)
11. Orsak att vara sen: Angrepp av ohyra och Paraplybrist vid hällregn
12. Något man skriker: Attans också! och Plåga mig!
13. Film: Armageddon och Plutonen
14. Något man dricker: Apelsinjuice och Plommonjuice
15. Band: AC/DC och Pinks
16. Djur: Apa och Pungråtta
17. Gatunamn: Albrekts väg och Palmes gata (prefix Olof)
18. Bil: Audi och Peugoet
19. Sång: Against all odds och Paid my dues
20. Aktiviteter med mer än med en deltagare: Allsång och Pippa

Så lägger vi vårat bidrag till utmaningen:

21. Egenskap: Annourlunda och Pruttig

Så, Patrik ville gärna svara "Pung" eller "Platåskor" på det mesta. Jag snöade in på "Askorbinsyra" , därav våra ibland något tvivelaktiga tilltag till svar. Annars tyckte jag vi klarade det mycket bra.

Ikväll har vi haft besök av Patriks hoodkompis och jag fick ett panikanfall i magen p g a järntabletter, vilket resulterat i att hoodkompisen nu inte längre är så främmande för mig längre. Han har trots allt fått ta del av mina eländiga bajsvanor och då tillhör man faktiskt familjen på ett sätt.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0