Partest

Partest

Jag stjäl från fröken Anderséns blogg och uppdaterar nytillkomna läsare på hur det egentligen är ställt med oss (vi lyckliga människor)

Vad heter ni? Anna och Patrik

Hur träffades ni?
På krogen, i Karlstad, klockan ett.

Är ni förlovade? Ja

Bor ni ihop? Ja
 
Har ni barn? Snart

Har båda körkort? Ja
 
Isåfall, vem kör bäst? I Brommarondellen?? Patrik. På väg E12 fylld med renar?? Jag
 
Kommer du ihåg er första kyss? Faktum är att jag tror det. Men det är lite smutsigt att berätta om det här.

Vem är äldst? PATRIK. By far!!!
 
Vilka stjärntecken är ni? Jag: Vädur. Patrik: Stenbock (tror jag...)
 
Vem fyller först på året? Jag
 
Vem är längst? Patrik. Han väger fortfarande mer också, fast kanske inte så länge till.
 
Vem sjunger bäst? Vi sjunger allra bäst tillsammans i volvon.
 
Håller ni i handen på stan? Ja, fast Patrik klagar alltid på hur dåligt jag håller så jag måste väl öva.

Kände ni varann innan ni blev ihop? Inte det minsta egentligen. Fast en och annan livshistoria via mailkorrespondens hade det ju hunnit bli iofs.
 
Blev du kär i första ögonkastet? Kär I första ögonkastet?? Nej för tusan! Jag blev ju kär i Karln. Efter några veckor.

Har ni någon speciell låt? Många många. Ni som blir bjudna på bröllopet kommer att få höra alla. Det blir som en enda lång musikal (avboka inte nu, vi har ju lovat fri bar).
 
Har ni varit utomlands tillammans? Förbanne mig inte. Men vi har under de fem, sex månaderna tillsammans bott på osedvanligt många olika svenska hotell tillsammans.

Vilket är ert bästa minne? Jag minns en gång då Patrik sa att jag hade rätt. Det var fint.
 
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Jag ligger på nåt hotellrum i Kalix eller Gällivare och Patrik kontrollerar jag inte så noga. Kanske ska börja med det...

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Förbanne mig. Jag tror nästan det. Jag vill alltid göra det iaf.
 
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Exakt 60,78 mil från dörr till dörr (medräknat ett stopp i Tönnebro så dra av 0,21 mil kanske)
 
Blir du lätt svartsjuk? JA. Definitivt.
 
Brukar ni bråka? Näe, inte bråka kanske. Men diskutera i all oändlighet om allting.
 
Ringer eller SMS:ar ni mest? Ringer tror jag.
 

Så vet ni oinvigda det. Det är inte alls säkert att Patrik håller med om dessa svar (det vore otroligt om han gjorde det.) så han kan inte hållas ansvarig för någonting i detta inlägg denna gång.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Patrik

JAg håller nog med om det mesta, men du vart nog lite kär i mig vid första ögonkastet, om inte så borde du ha blivit det iaf. Och den gången jag sa att du hade rätt, jag menade det inte så.

2009-02-01 @ 11:06:27
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Men frågan var om jag blev kär i ögonkastet. Syftningsfel alltså. För det blev jag ju inte. Om jag sen blev kär vid första ögonkastet, det är en annan femma.

2009-02-01 @ 12:00:41
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Elin

Äsch, Anna, du ska ju föda fram ungen så du kommer numer ALLTID att ha rätt i alla frågor. Det är bara elakt av Patrik att tvinga dig att föda unge OCH säga att du har fel. :D

2009-02-01 @ 15:42:37
Postat av: Anna

Tack för det Elin;)

Jag kan inte annat än instämma MEN du vet väl att Patrik oftast är elak?? Dock har jag alltid rätt och det vet han, det är bara så svårt att få honom att säga det. Men det där är en mognadsfråga..

2009-02-01 @ 16:00:47
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Elin

2009-02-02 @ 16:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0