Påfallande undanfallande

Hur som, nu har mäklarn vart här och fotat. Detta resulterade i att vi kom på att vi faktiskt inte behöver 902 par skor samt lika många jackor. Jag fick förljdaktligen det hedervärdiga uppdraget att packa ner redundant skit i flyttkartonger och förpassa dessa till förådet. Tack mäklarn.

Jag har även mailat den där tanten som eventuellt ville ge mig jobb och tackat nej. Det kändes ungefär som att hitta en 500-lapp på backen och kliva över den ist för att ta upp den.

Jag har å andra sidan sökt  två coachjobb idag, lite passande och mycket ironisk så handlar det om att peppa arbetslösa att inte ge upp/Patrik livet leker med dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som att resta en c-uppsats om motivation?

2009-02-13 @ 17:10:28
Postat av: Daniel. Ran

Nu förstår jag inte alls! Må vå så hänt att jag bommar ironin i denna nattens sena timma! Nu är det så att jag har teknisk dykning (säger er antagligen inte ett skit!) som hobby (livsstil). Då minnsan ska man minnsan ha minst det dubbla av allt! Tänk er själv att befinna sig 160 meter under marknivå utan trippla ficklampor i en gammal gruva...Lagom shakie (osäker på stavning) redan där! Därför undrar jag vad fan ett par dussin skor och ett trippelt dussin jackor kan göra...det är ju bara ett redundat system för vår, sommar, höst och vinter...ang kläder iaf.:)

Mina fem ören.

2009-02-14 @ 02:48:57
Postat av: Daniel. Ran

Nu förstår jag inte alls! Må vå så hänt att jag bommar ironin (eller om det nu är ett seriöst inlägg) i denna nattens sena timma! Nu är det så att jag har teknisk dykning (säger er antagligen inte ett skit!) som hobby (livsstil). Då minnsan ska man minnsan ha minst det dubbla av allt! Tänk er själv att befinna sig 160 meter under marknivå utan trippla ficklampor i en gammal gruva...Lagom shakie (osäker på stavning) redan där! Därför undrar jag vad fan ett par dussin skor och ett trippelt dussin jackor kan göra...det är ju bara ett redundat system för vår, sommar, höst och vinter...ang kläder iaf.:)

Mina fem ören.

2009-02-14 @ 02:50:32
Postat av: Anna

Kära Daniel. Nu är det ju inte våra liv som hänger på antalet skor och jackor i hallen, vilket jag förstår är en helt annan femma (i motsättning till dina fem öre) gällande din dyklivsstil.



Dessutom lider Patrik av att jag har städmani till och från vissa dagar. Denna dag var en sådan. Så sätt gärna inga fler griller i huvudet på P så att han skulle kunna bortförklara överflödigt skit som redundanta system.



Btw har vår dotter också en febless för dykning just för tillfället.

2009-02-14 @ 10:20:54
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0