Jag är fantastiskt dum

Jag ringde tanten som vill ha mig på intervju. Hon vart så klart glad av att höra min spröda flickstämma, vi kom fram till att jag borde ta mig dit under nästa vecka för att se på anläggningen samt för att intervjuas. Hon sa att det hade vart ca 40 sökande men att hon gärna ville ha någon med en teoretisk bakgrund som liknar min. lite nöjd med att någon uppskattar mina 4 år på högskolan så log jag elakt mot alla "outbildade" som inte alls är lämpliga på samma sätt som jag (ni förstår att jag är ironisk va?).

The problem: Arbetet är förlagt ca 5 mil från där vi kommer att bo. Arbetsschemat är som följer: 1 vecka ledigt, 2 veckors arbete samt boende på plats, och så rullar det på. Jag är säker på att jag ibland kommer att vilja spendera lite tid med min fru, även det där barnet som ämnar komma kanske vill träffa mig ibland. Ergo, jag tror att jag tackar nej till det där jobbet och spar 2000 spänn i resekostnader för den där intervjun. Åsikter/tankar och funderingar någon? /Patrik, arbetslös.

Kommentarer
Postat av: Lt W

Din lilla mask avföring. Beggers can´t be choosers. Om du får det ta det. Detaljer kan säkert lösas över tiden och det är lättare att få jobb när man har jobb. My 50 cent´s.

2009-02-12 @ 15:22:00
Postat av: Jenny

Vart är det?

2009-02-12 @ 19:34:02
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tänker såhär - pengar är bra. En veckas ledighet är bra. Två veckor borta är mindre bra. Men pengar är bra. Men om du är borta två veckor i sträck med boende där så lär du ju bli saftigt kompenserad? Det kan ju vara vettigt att leva tråkigt några månader medan du söker annat och samtidigt förhoppningsvis kunna spara ihop pengar.



Nåja. Du vet bäst, det är ditt liv. :D

2009-02-12 @ 22:55:49
Postat av: Patrik

Jocke jag tar ditt jobb den dagen jag VILL gå upp 0330 och jobba till 2000 tills dess kan du behålla det. Elin var du borta på föreläsningarna om tidig anknytning?? måste ju vara nära det där barnet mycket och ofta i början, iaf när det är nybytt och luktar så där gott.

2009-02-13 @ 17:43:16
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0