Shady business

Jag är ju nu mera coach, eller coach/säljare om man skall vara riktigt formell. Det är ju väldigt fint att vara det eftersom vem som helst kan kalla sig det och vips så är man det. Det är tyvärr nästan samma sak med beteendevetare, har man bara läst en 7,5 kurs i pedagogik och en i ex sociologi så kan man kalla sig beteendevetare. Detta till mitt stora förtret då jag har läst 4 år för att kalla mig det. Hur som, tillbaka till huvudspåret.  

Några olika kurser i coachning som hålls på en herrgård i värmland fick min uppmärksamhet. Den första heter zen- coaching och hålls av en norrman som heter Kåre. Bara där blir det ju fel, att kursen sen är på 4 hela dagar och leder till att man kan jobba som coach med människor som behöver vägledning tycker jag är jättefint. Zen- coachning syftar till att man skall leva här och nu...Känns det igen? Carpe Diem på dig Kåre! Sa jag att det bara kostar 5,700 kr att bli coach? Mitt studielån känns allt mer korkat. 

När jag inte trodde att det kunde bli roligare så hittade jag en utbildning i Shamansk De-Armorering. Det är inte er det är fel på, ingen vet vad detta är egentligen. Men på hemsidan står det: "Det är en moderniserad shamansk teknik och ceremoni som återställer naturlig balans och genererar transformation på cellnivå". Jaha, varför sa dem inte på en gång för? Åsa eller Stjärn- Orm som är hennes schamannamn , vet minnsan vad hon pratar om. Hon har en bakgrund som andningspedagog OCH är grundare av den svenska Rengbågsdraken, bara en sån sak, grundare...För denna outgrundliga källa till livskunskap behöver man bara lägga ut 15000kr, vad är det egentligen?

Jag ska iaf höra med min arbetsgivare om inte dem kan betala min schamanutbildning så jag vet vart på kroppen jag skall lägga stenarna på mina arbetssökande här./Patrik, funderar lite över på vilka sätt det egentligen går att tjäna pengar.   

Kommentarer
Postat av: M

Om Shamansk DeArmorering redan finns i din kompetensutvecklingsplan (ni har väl det?) så är det ju självklart att arbetsgivaren betalar! Alternativt att arbetsgivaren betalar av 15000 på ditt studielån om du avstår från shamanismen....?

2009-12-30 @ 11:33:13
Postat av: Patrik

Asså, alternativ 2 låter ju inge vidare. Ja menar, att missa en sån här chans till utveckling får man ju bara inte.!!

2009-12-30 @ 11:34:44
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

=) Runar kanske har några kurser oxå, jag menar

när du ändå e på G, liksom..

2009-12-30 @ 17:59:37
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: T

Vart jobbar du Patrik?

/Therese Å

2009-12-30 @ 19:33:00
Postat av: Patrik

Therese: Jag jobbar på Personalstrategerna!



Syster: Nej, jag skulle inte klara av språket.

2009-12-30 @ 20:09:10
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0