Nu blir det....

...fredagsfisk och potatis.

Jag har haft alldeles för många kompisar och släkt att fika/gå runt på stan med idag. Väldigt bekräftande och härligt. Den sista av fikorna resulterade dock i hjärtåtsnörpning av högsta grad då Isa behagade få loss en bit banana som hennes mamma så fint stoppat framför hennes mun och satte sedemera denna i halsen. Hon blev högröd i ansiktet och kunde inte andas och vårat bord höll andan alltmeddan det arbetades snabbt för att få henne ur stolen och fixa hur man skulle få ur biten. Jag höll mig cool tils dess att ungen hostade upp biten själv och sedan brast mitt hjärta i tusen bitar och tårarna brände ondare än en svetslåga när jag tröstade henne.

Lattemammorna vid bordet bredvid fick en lektion i hur en dålig mamma behandlar sitt barn och jag gissar att diskussionen vid deras bord efter incidenten handlade om vad man absolut inte ska ge till sina femmånaders. Bananer i bit, det fattar väl vem som helst. Och ja, det fattar vem som helst. Det finns tyvärr inga jävla ursäkter och jag börjar ångra det här med barn. Fan vad fel man kommer göra då.

Nåväl, Isa mår nu bra, hon har tröstat mig eftersom jag grinat lite i soffan härhemma. Nu ska vi käka och Isa ska få en banan till midag. NÄÄÄÄÄ!!!! DET SKA HON INTE; DET VAR ETT SKÄMT! JAG LOVAR!

//Anna, lite samvetshaltande.

Kommentarer
Postat av: unga faster

jaa de kommer hända några gånger till kan jag lova, dom lyckas sätta allt möjligt i halsen när man inte ser, igår var det en bit mandarin och förra veckan en bit papppåse..... dom lyckas oftast kräka upp skiten själva när dom tröttnar på att kvävas... annars får man slänga dom över knät... ta't lugnt du...det gick ju bra! (för övrigt har jag nästan kvävt Elin när hon va ett med en bananbit, fast jag hävdar att det var hennes eget fel...)

2009-12-04 @ 21:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0