"Nänublirjag riktigt...riktigt...arg..."

Har ni sett programmet "Kniven mot strupen"? Väldigt underhållande. Det är en svensk copycat av Gordon Ramsey´s "Kitchen nightmares" med en svensk stjärnkock (Jag vet inte ens vad han heter) där kocken ska hjälpa värdelösa restauranger till bättre service, mathållning och kökskunskaper och det hela går ut på att vända en nedåtgående spiral till succé (såklart).

Ramsey är hård, jävlig och uppkäftig samt svär en massa. Det är hans grej och hans trademark.
Den svenske stjärnkocken ger intrycket av att han är lätt hjärnskadad, gestikulerar som en femåring och talar som en döv (jag menar inte att hoppa på döva - det är utomordentligt iponerande att kunna kommunicera genom tal när man inte hör någonting, men det låter lite roligare). Han ger ett så hysteriskt pinsamt intryck när han ska skälla ut deltagarna i den här formen av realitysåpa så att jag nästan hellre går ner naken på den lokala pizzerian och skäms mindre. Kör gärna samma koncept i Sverige men byt antingen ut programledaren eller hitta på en annan slags framtoning som är bättre passande denne supernörd till människa.

//Anna, har torsdagsunderhållningen klar.

Kommentarer
Postat av: Fröken M

jag klarar inte ens avatt se skiten. kocken har ju som du säger damp och det hela är mest tragiskt... tyvärr är nog det där alt för vanligt på restauranger.. man kanske ska hålla sig till att äta hemma i fortsättningen =)

2009-12-04 @ 12:31:38
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0