Näää, vi har inte service längre.

Nu tror jag att jag har varit mammaledig för länge. För uppenbarligen så har man slutat med service inom handeln. Detta fenomen är något jag totalt missat så nu verkar det vara andra bud som gäller. Till exempel ska man numera mumla när man säljer något, helst sådär obegripligt så att man får kunden att känna sig riktigt dum och bortgjord. Om kunden frågar någonting kan man med fördel skratta högt åt frågan som om den vore den mest idiotiska i världshistorien. Vill man jobba extra hårt så lägger man till ett himlande med ögonen samtidigt. Vidare tar man emot pengar med en min som kan härledas till avsmak inför kunden. Till sist försöker man stressa kunden så till den milda grad att kunden gärna blir tårögd och förudmjukad och känner sig skamsen och underlägsen inför den auktoritäre kassapersonalen.

Jag sket i att handla avokado när jag såg hur damen framför mig i kassan blev behandlad på Konsum idag. Demonstrativt lade jag upp dom på bandet och sa åt personalen att hon kunde ta reda på dom om det inte nu var så att dom slutat med även denna service, liksom vänlighet gentemot kunden. En jävla liten bajsunge var vad hon var. Och jag är inget big fan av saktfärdiga tanter i kön heller men litevanligt jävla hyfs, kan man inte visa det?

//Anna, barnsligt upprörd

Kommentarer
Postat av: Anna

BRA gjort! Tycker jag.

Har man ett service jobb ska man faan LE och vara trevlig till sina kunder!

Föredetta handelsanställd som ALLTID log

och var trevlig!

2009-12-01 @ 17:11:06
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Jesper

Detta hade aldrig hänt på T-Jarlen HaHa

2009-12-02 @ 12:20:31
Postat av: Anna

Jag ska börja åka dit och handla avokado istället!

2009-12-02 @ 15:46:32
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0