julKLAPP (på käften)

När jag förra året jobbade lite extra på Dressmann så fick jag i julklapp av dem en skitfin bordsklocka. Anna fick ett knivsett OCH en klocka. Tidigare har Anna fått en matmixer och ett fondueysett. Av Securitas så har jag i alla år fått en kalender. Ingen sån där cool filofaxaktig stor sak utan en liten liten fickkalender med Seccenloggan på. Det är ett ståeende skämt bland Securianer nu till Å med. Fast det är inte helt utan bitterhet då vi har en VD som för några år sedan gav sig själv en bonus på 850 miljoner kr, nej, verkligen, det är ingen överdrift.

Men jag antar att alla uppmärksammas efter prestation, jag menar, att bli spottad i ansiktet, sparked och slagen. Misstrodd i rätten och av med körkortet för att man står på lite för att undsätta en kollega på backen är alla gånger värt en kalender. Det är ju trots allt inte så att vakterna sitter på jobbiga möten mellan 08-17 dagarna i ett.

Nu är jag ju inte så aktiv i mitt vaktande längre (som tur är) men jag fick iaf en julklapp! En liten liten fickkalender med seccenloggan på. Min dotter har nu ärvt den och gör sitt bästa för att repa fuskläderet med sina tänder. Tänk att något sådant litet och obetydligt (kalendern alltså) kan vara så användbart, som tuggleksak.

/Patrik, inte bitter.

Kommentarer
Postat av: Den andra tekkentummen

Jag fick ingen kalender i år. Än i alla fall. Första året utan.

2009-12-05 @ 22:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0