Det kallades visst tvivel.

Jag blir alldeles nedslagen och livädd. Vi haver ju nu skrivit kontrakt på den där bostadsrätten. Jaaa, härligt att kanske komma steget närmare att äga ett eget boende. Och jaaaa, kul att kunna få det precis som man själv vill ha det. Men det är ju det där med precis som man själv vill ha det. Om man ska göra saker själv krävs det en hel hoper arbetsinsats av just en själv. Och jag vet inte... Jag är väl inte den mest händige. Inte heller särskilt praktiskt lagd. Jag kan fantisera ihop saker, få det fint i min hjärna (och mitt hjärta) men inte riktigt omsätta saker i verklighet.

Vi funderar kök, innerdörrar och tapetsering om vartannat. Men så kanske man måste bo i den där byggarbetsplatsen också. Hade jag ett jobb att fly till om dagarna så kanske... Hade jag bara mig själv att ta hand om på dagarna så kanske... Hade jag de rätta handlagen eller massorna med pengar så kanske...

Nu har jag:
-Inget jobb
-Bebis att sköta
-Skral budget
-Ett trytande tålamod

Jag söker nu mentalt stöd, praktiker och arbetsvilliga som kan tänka sig göra en insats gällande ännu en flytt. Mitt mål är nämligen att få kunna bo på ett och samma ställe i över ett år denna gång.

//Anna, lite rädd.

Kommentarer
Postat av: alexandra

haha! nä det bestämde han långt tidigare, efter det kortet tog han faktiskt på sig tröjan:P



kul med ny bostad! hoppas att ni kommer trivas! :)

2009-12-16 @ 14:32:02
URL: http://xandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0