Det finns tydligen dom som inte vill sitt barns bästa.

Anna försöker plugga på lite om bilbarnstolar på nätet. Detta då vi inbillar oss att Isa börjar växa ur sin som hon har nu. Det är tydligen en stol som återkommer lite var stans, den måste ju vara bäst då helt enkelt. Hon går in och kollar på deras hemsida och möte där av texten "om du vill ditt barns bästa". Detta och bara detta är därför som jag HATAR mammagrupper, föräldrarforum och framförallt barntillbehörsprodukter.

Alla olyckliga, osäkra föräldrar tror sig behöva köpa det senaste av det mesta för annars är de dåliga föräldrar. Varför köpa den senaste pedagogiska leksaken då en snusdosa underhåller ungen gång på gång? Varför måste man köpa en ny vagn då den gamla har blivit två månader bara för att den nya har ett speciellt kullager som gör att den rullar lättare. I ca 170.000 år har vår ras dominerat jorden men de sista 30 åren har vi tydligen glömt bort hur man gör för att ta hand om våra unga. Förr var det en självklarhet, inga lektioner eller hemsidor med tips sopnsrade av barnmatsfabrikanter och liknande. Barn var en självklar DEL av vardagen, den del av ens liv. Nu är det tydligen så att bara för att man har barn så skall ALLT handla om ungen!

Visst är det så att vi får färre ungar idag och vi därför kanske vill satsa mer på dem. Visst är det så att vi har en betydligt mindre barnadödlighet idag än vad vi någonsin har haft förut. Men inte fan beror det på leksaker eller barnvagnar. Det beror på rent vatten och sjukdomskontroll. Så när jag ser en anonns där de skriver att du måste köpa den här produkten om du vill ditt barns bästa så vill jag bara ta på mig brunskjortan och FÖRBJUDA valfriheten och det fria skrivna ordet. För det finns ju männsiskor som tror på den där skiten, som vill sitt barns bästa men kanske inte har råd.

Jag tänker köpa den där stolen, jag har råd och jag vill mitt barns bästa./Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0