Munkfors finaste



Eftersom Anna och jag förra helgen gjorde en liten värmlandsturne så svängde vi även förbi Munkfors. Jag har huserat där sen slutet av sjuttiontalet eftersom min väldigt gamle vän har sommarställe där. Det jag kände att jag främst ville visa min fru var det ställe som jag håller högst i denna byggd. Nämligen cafet "Punkten", denna inrättning är nämligen mitt förstanhandsval av toalett då den har en modern spolfunktion av 12-liters modell. Nu var det ju så tyvärr att cafet var stängt då holländarna som äger det är djupt religiösa och därav låter bli att arbeta på vilodagen (jag hittade på det där sista för att krydda berättelsen lite).
     Men det roliga är skylten, om man studerar den så framgår det att dem inte bara serverar kaffe och bullar där utan att de även arrangerar bröllop, utöver det så gör dem smörgårdstårtor. Påminner lite om den där affären Anna har berättat om som ligger i det norrländska inlandet "metmask, glass, läsk och däck". Nu stundar arbete i sann protestantisk anda, man skola lida för livet så man kan njuta när man dör. Vilken dynga./Patrik, nyskiten.  

Kommentarer
Postat av: Anna

Nice place -)

Nu har jag fotobloggat från dagen.

Med bara egna bilder ;-)

2009-04-11 @ 19:21:16
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0