Man är som man är helt enkelt.

Idag är det SMÄLLFINT väder igen. Hallelulja för solstaden! Och försäkringskassan verkar ha skött sina utbetalningar denna gång så att jag får en liten ersättning därifrån. I och med detta förefaller det inte sämre än att vi klarar av att betala alla räkningar samt mat även denna månad. Att vi sedan inte har ett korvöre att leva på gör mindre. Det hänger väl i, den här arbetaruppfostran som både jag och Patrik verkar fått inbyggt i vårt DNA, alla räkningar och hyra betalas först, oavsett hur lite stålars man kommer ha över.

Jag har funderat lite över det där. Alla såna issues som vi förmodligen kommer överföra på vår dotter så småningom. Ja, det är väl den där rädslan som börjar smyga sig på...

Om vi drar det till sin spets kommer det alltså någon gång, helst inom en månad, födas ett flickebarn som kommer växa upp till en städmanisk, matfobisk, protestantisk, enerverande, uppmärksanhetstörstande, sarkastisk liten primadonna med grymma humörsvängningar. Det ni! Såklart kommer hon att vara alldeles bedårande. Och förmodligen över en och åttio lång, men det spelar mindre roll eftersom ingen kommer tordas reta henne då hon också kommer vara starkare än de flesta killar i klassen.

Nu ska jag göra frukost till mig och magen. Sen tänkte jag fundera ut nåt sätt att njuta av vädret. Vi ska väl försöka fotoblogga lite sen, det blir så mycket roligare då.
//Anna, i mindre djupa tankar

Kommentarer
Postat av: ChristianB

Issues eller grundade värderingar? Att lära sig betala räkningar tycker jag spontant är en bra sak att lära barn. Fast ni kan ju vänta nååågra år med det ;)

2009-04-24 @ 09:35:56
Postat av: p´s lillasyster

shit alltså! analysera sönder AB!!

2009-04-24 @ 19:06:21
Postat av: Anna

Jo, det var just det. Glömde säga att hon förmodligen kommer bli världens kontrollfreak också (en sån där jävel som ska veta hur allting blir flera, flera år i förväg).

2009-04-24 @ 21:42:51
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0