Lite av varje!!

Min första ledighet ifrån det otroligt betungande jobbet. Idag skall jag skicka iväg en ansökan till en utbildning samt söka de jobb som jag inte har kunnat söka när vi var utan Internet. Det hade ju inte hopat sig direkt, men två-tre stycken lär det bli iaf. Igår anmälde jag mig till en kurs på universitetet här i K- town också. Som reservplan ifa man står helt utan sysselsättning i höst. Jag känner annars att jag är rätt trött på det här med studier men något måste man ju göra.

Jobbet ja, det finns något otroligt befriande i att göra det lilla till det stora, till det enda faktiskt. Att begränsa sin livsåskådning, om så för ett kort tillfälle, till att bara handla om här och nu. Mycket känns bekant, kollegorna, fikapauserna väntan på ingenting. Det skulle tydligen vara lite att göra där men nu i helgen har vi varit helt utan ordningsjobb, det är ju lite trist. Få se hur det blir efter helgen nu, ska tillbaka på ons, tors.      

Frun ligger och kollar på Bröderna Lejonhjärta men jag misstänker att hon vill dra med mig ut på dåligheter. Få se hur länge mina ursäkter hjälper./Patrik, har helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0