Jag är kvinna, han är man.

Okej. Såhär är det.
Vi är trygga i våra könsroller, vi är trygga med varandra och vi värnar om varandras intressen. MEN, nu borde vi kanske prata lite med varandra igen...

Följande konversation utspelar sig mellan Hudiksvall och Sundsvall igår vid 19-tiden. Patrik kör och jag sitter bredvid och läser skvallerpress (i brist på annat såklart, Kay Pollak känns uttjatad).

Jag säger till Patrik att nu när vi har TV kommer jag äntligen kunna följa Färjestad i slutspelet och förhoppningsvis hinna med att se de flesta matcher i elitserien. Han tittar på mig med avsmak och ryser lite i förarsätet när han säger att han minsann INTE tycker om att titta på någon form av sport. Och jag säger att jag kommer bara se slutspelet, kanske bjuda hem lite folk och ta en öl i soffan liksom. Patrik ser nästan gråtfärdig ut och gnyr lite om att "Neeeheeeehhheeejjj, jag vill verkligen inte se på sport....snälla...." Jag bedyrar att "Patrik, jag kommer bara se slutspelet och oftast kan jag följa det på hotellen, det blir inte så mycket" samtidigt som jag tänker att dert var väl snyggt räddat ändå.

Vi avslutar konversationen med att jag ser nån brud med jättesillisar i skvallertidningen och säger till mannen bredvid mig:
"Kolla Jättepattarna!"
Han svarar:
"Åh, vilken fin färg på klänningen hon har. Turquise!"

Kommentarer
Postat av: M

Ha! Sluta genast stjäla från varann!!

2008-09-07 @ 12:31:41
Postat av: Patrik

Det var hon som började!!

2008-09-07 @ 12:36:27
Postat av: Jenny

Pling!

2008-09-07 @ 13:06:22
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: Anna

Du vet att han inte dricker ÖL, utan bara paraplydrinkar, va?

2008-09-07 @ 14:22:21
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Magnus

Gaay! GAAAAAAAAAY!!!!!

2008-09-07 @ 20:59:58
Postat av: Patrik

Dricker Cider OCH drinkar....Magnus, jag må vara en smula homofil men du är ju för fan transa!!

2008-09-07 @ 21:34:35
Postat av: Anna

Magnus... Anar jag ett litet stygn av avundsjuka?

2008-09-07 @ 21:38:18
Postat av: Magnus

Patrik, nog för att jag uppskattar dina gulliga små påhopp, men i vad grundar du egentligen påståendet att jag skulle vara transa??? Du brukar ha lite mer finess än så här i dina påhopp. besviken

2008-09-07 @ 22:48:41
Postat av: Patrik

Jag skulle kunna kränka trosorna av dig i detta öppna forum, det räcker för mig att jag vet det. Men detta är en familjesida så jag står över .

2008-09-08 @ 13:06:33
Postat av: Jenny

Varrå? Varför gör man så? Säg åtminstone att det är Gin och Tonic vi pratar om!

2008-09-08 @ 19:50:03
URL: http://jennyandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0