Beskriv vägen?

För första gången på vääääldigt länge har jag lägenheten all by myself. Jag ska städa, tvätta och baka. I sinne.
Min man har vi skickat ut på uppdrag jobb dagen till ära. Har nyss lotsat honom, via telefon, till jobbet. En vägbeskrivning a la Tväråna är dock icket att rekkomendera, det vet alla som känner mig. När han frågar "skolgatan, är det rätt?" svarar jag "ser du nåt slags emblem på ett tegelhus eller blå baldakiner?". Vi har helt enkelt lite olika referensramar gällandes det där med vägbeskrivningar.

Min favorit co-driver är iaf by far Mia. Hennes utlägg när jag kör kan låta ung. såhär:
"Nu är vägen rak. Efter den gula postlådan som kommer svänger vägen till höger och direkt efter det, ungefär vid en stor tall, har du en avfartsväg till vänster. Sväng vänster där och kör sedan rakt fram igen tills du ser ett hus med en sverigeflagga utanför, det brukar stå en grön audi parkerad där." osv. osv.

Appropå denne co-driver har vi preliminärbokat en vinkväll av gamla skolan ikväll, jag hoppas hon kommer loss lite. Nu stundar en färd till Sveriges dyraste ICA-handlare till förmån för honung, jäst och disktrasor. Sen brinner det lös här hemma. Och! Inte en snus på sex dagar. Fruktansvärt sorgligt, men bra.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0