Studentknep

Alltså, vi måste storhandla i morgon typ. Min fru väckte mig i morse och berättade att nu blir det en fattimansfrukost. Detta innebär i hennes värld att  vi endast har två olika sortes pålägg samt att äggen är slut. Men jag kan hålla med, vi måste storhandla i morgon, för smöret börjar ta slut och vi har ingen bröd nu, sen att toapappret är slut adderar på känslan av fattigdom. Jag erbjöd henne milittapapper (se: kaffefilter) och så visade jag henne hur man delar det så ett filter räcker till två torkningar samt hur man gör det mjukare. Hon vart inte så impad tror jag för hon tog bilnycklarna och drog till Ö- vik, där har dom minsann toapapper.

Vidare så får jag blödande herpes på alla sökajobb sidor. Alla kommuner, stora företag samt rekryteringsfirmor har egna sidor där man måste gå in och lägga upp sitt CV and shit. Detta medför att man har över 900 olika koder och versioner som ligger ute på nätet. Samt att det faktiskt är tidskrävande samt att man drar sig för att söka vissa jobb just pga man måste liksom börja om varje gång man söker en tjänst. Vore det inte fantastiskt om det fanns en gemensam sida, låt oss för enkelhetens skull kalla den för arbetsförmedlingen, där man EN gång la upp sina uppgifter och sen så fort man sökte ett jobb så mailade man bara länken till arbetsgivaren. Vilken utopi/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anna

;-D

Kaffefilter......undrar vad du fått det ifrån?

E vi släkt, eller ?

2008-10-09 @ 20:54:51
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Oslagbar uppsuningsförmåga!!

2008-10-09 @ 21:19:16
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Patrik

Uppsugningsförmåga, heter det!!

2008-10-09 @ 21:19:36
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0