Oscensurerat

Sådärja!
Nu är jag på hemmaplan igen efter massa bygg och slit i Sundsvall. Lite socialt liv hann jag med även. En hockeymatch på det lokala O´learys. Skellefteå-Timrå: 3-4 (Fröken Andersén, här kom vår hämnd!). Då stämningen spoilerades lite av en deppig Skelleftebo samt en flörtig Bodensare i sina essen beställde vi in en flaska rött och jag fick smaka fyra och en halv klunk (och herrejävulen så gott det är med vin!!).

Vi gjorde i vilket fall som helst bokslut på bygget i förmiddags och jag möttes hemma av en nyrakad karl, nymodifierad bil och nystädad lägenhet. Då är det svårt att känna att livet skulle vara speciellt jobbigt.

Jag bör väl göra nåt slags krafttag för att ta hand om mannen här hemma då jag förstått hur tråkigt han haft det utan mig (och ärligt, de flesta har jävligt tråkigt utan mig). Han är mycket fin iallafall.

Och nu till rubriken:

Då jag liftade med två småbarnsfäder i veckan fick jag de oscensurerade svaren på de funderingar jag faktiskt haft angående det här med tidig graviditet. Inga tips eller råd, bara kalla fakta. Så, för att citera en galen man från Boden:

"Välkommen in i de etrema flytningarnas värld. Du kommer kanske drabbas av dubbla, trippla, multiflytningar som är groteskt missfärgade och konstiga i konsistensen samt att det luktar surmus i alla trosor! Ja, jag vet inte, så KAN det vara. Men du, alla säger att det är NORMALT, men det kan det faen inte vara alltså."

Högsta betyg till det uttallandet.

Jo, det var ju visst det oxå! Årets första snö!! Gött mos, då kanske det snart blir lite ljusare för nu är det jävligt svart för tillfället.
 
//Anna

Kommentarer
Postat av: Träsket

underbar tror jag är det ord jag brukar använda för att beskriva honom =)

2008-10-30 @ 23:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0