Avslag PÅ avslag

Tydligen så finns det jobb som jag är för gammal för? Vem hade anat det, jag maiiade en ansökan som "undersökare" åt ett rekryteringsföretag som helt saknar humor. Det stod att de sökande bör vara mellan 25-30 år. Jag skrev i min ansökan att min höga ålder ackompanjeras av erfarenhet. Jag har aldrig fått ett svar på en jobbansökan så fort. Det tog exakt 9 timmar att få ett "vi har valt att gå vidare med en annan sökande". Tänka sig att dom har gjort det valet när det är två veckor kvar på ansökningstiden, man jag är int bitter.

Sen fick jag idag ett samtal av en annan arbetsgivare där jag har provjobbat, även dom hade valt en annan sökande. Tänka sig, jag valde att tolka det som att jag ansågs vara FÖR kvalificerad. Positivt är att jag har jobbat min tredje dag den här veckan och att det idag kändes snudd på skoj, om det sen beror på att jag har börjat få kläm på det jag gör eller om kollegorna var roligar ska jag låta vara osagt. Men skojs var det att känna att man gjorde någon nytta.  

Nu sitter min vackra fru i soffan och pratar värmländska med en av hennes kompisar "hemifrån", jag har valt att fly in i bloggträsket då jag inte fattar vad som sägs. Ska väl ta mig in dit i ett desperat försöka att lära mig hennes hemspråk. Det där med kulturell kompetens lär vara viktigt/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anna

FÖR gammal.......?

Finns det nåt som heter det ?????

Jag fattar ingeting.....

2008-10-09 @ 20:39:58
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Nää alltså det där är lite av en gåta!!

2008-10-09 @ 21:18:22
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan hoppsan!!

Hoppas ni får en rolig fredag ;-P

2008-10-10 @ 15:44:09
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0