Världshistoriens ÄCKLIGASTE pizza

...finns att inhandla på pizzeria Maria på Mariehem.
Patrik är sjuk och jag lagade mat, alltså jag köpte pizza. Bra fru. Fast ändå inte. Vi är rookies på pizza i Umeå och således var det bara att chansa. Jag chansade som vanligt styggt fel och pizzan smakade inte hallontårta. Så var det sagt. Det är bara att han blir frisk så att vi får sund mat i hushållet igen.

Tanken är att jag ska ner på stan, krogen. Och det var inte igår faktiskt. Eller...Det var det egentligen. Igår gicks det på restaurang samt nattklubb i Luleå. Väldigt underhållande om man antingen är 40+ och ute efter rugg (en blandning mellan ragg och hugg, den fula sorten) eller om man är 25, gravid, nykter och i sällskap med kupsusande kollegor och chefer.
I morse fick jag dessutom en utskällning för att jag drack megadrinken Arne på krogen igår. Det var innan ej omnämnda utskällare fick reda på att drinken var alkoholfri. Men mitt hjärta rörs ändå av kollegor som bryr sig om ett  inbillat, dåligt mammaomdöme.

Nu sitter jag alltså, rätt nyligt hemkommen, och inväntar signalen att det är fritt fram att fara ner på staden. Man borde möjligtvis ta en dusch men krogen är ett rätt sunkit ställe i sig så varför göra sig till?

Min man ligger i sängen och fryser och svettas om vartannat och frågar om han ska sova på soffan om jag får ragg ikväll. Jag hänger härmed mig själv när jag utlämnar informationen att jag trots mitt dåliga samvete tänker fara på stan en snabbis. Men imorrn ska jag försöka gottgöra mannen i fråga.

Ja, just. Mina bröst är inte som svalor som häckar, de känns mer som strutsägg i häcken. Stora och smärtsamma. Aj! //Anna


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men Anna...nu får du ju skylla dig själv...hitta du inte tunnelbacken? Hahaha

2008-11-07 @ 20:06:17
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: Anna

Men men... Lokalsinnet you know... ;P

2008-11-07 @ 20:27:53
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, sant...men det är ju få saker som är bra på mariehem...satsa på ålidhem i så fall =)

2008-11-08 @ 02:50:48
URL: http://jennyandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0