Upprörd på Telia

Jag sa upp mitt internetabonemang i början av september. Det skulle enligt mannen jag talade med i telefonen löpa ut den sista september. Nu har jag ändå fått en räkning som sträcker sig fram till i januari. När jag ringer Telia så hamnar jag i en telefonkö som enligt rösten skall vara i 24 minuter. Det finns ingen mailadress som man kan skicka sina frågor via inte heller tycks Telia som sysslar med komunikation ha telefonister så  de hinner hantera sina kunders ärenden under en rimlig tid. Är detta en gammal kvarleva från monopoltiden då man inte behövde tänka på service eller kundens bästa utan att man gjorde som man ville för att kunden inte hade något annat val av operatör? Isf är det inte svårt att fatta varför Teliaaktien störtdök så fort den kom ut, ett annat företag som hade haft monopol var ABAB. När deras 25 års kontrakt med staten löpte ut i början av 90 talet så dröjde det inte ett år ens förens dom vart uppköpta, dom hade då tappat stora delar av deras kundbas. Anledningen var att dom inte hade en säljorganisation eller rutiner för serviceärenden. - telia, det finns en läxa att lära här/Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0