Skillnader

Två skillnader mellan mina gamla trakter och Norrlandet!

1: Anna sa i morse, - jag går ut och startar bilen så den blir varm. Jag sa, - gör så men du stannar i eller bredvid bilen. Annas tanke var att gå till parkeringen och starta bilen och sen gå in igen. Jag förbjöd henne och hänvisade till dumhet, hon menade att jag var lite väl paranoid för att bo på Tomtebolyckan. Jag vann som tur var den kampen. Har inte ännu bestämt mig för vem som var dummast där.

2: Gick förbi en skylt till en pizzeria och läste på deras windmaster att man där kunde köpa en "rullsallad". Nu får dom väl för fan ta sig samman ändå. Läsare med gott minne minns mitt utbrott för någon månad sedan om rullpizzor och rullkebaber. Och nu det här med sallader, det är ju för fan oförlåtlig, jag ger upp/Patrik

Kommentarer
Postat av: Tväråna

Miljövänliga? (Starta bilen för o värma den, under tiden går man in. Hm....) Ekonomiska? (Ta bilen till Kalix för att hämta sin fru. Hm...) Nåväl, huvudsaken är ju att man är frisk och glad!

2008-11-12 @ 18:36:53
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Anna

Vaddå rullsallad, rullpizza etc etc ????

Rullar de in allt i tunnbröd däruppe eller vad ????

2008-11-12 @ 19:06:24
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Dom skulle rulla in renar i bröd om dom bara fick plats!!

2008-11-12 @ 19:42:27
Postat av: Elin

Hur äter man egentligen en rullsallad?



Det vore lamt och tråkigt om det är så att det är sallad i tunnbrödrulle, så jag vill gärna inte höra att det är så :D

2008-11-12 @ 20:27:25
Postat av: Patrik

Elin: Vi har snackat om det här på telefon nu och kommit fram till att det kan röra sig om en pizza med sallad i som dom rullar. Så gör dom med kebabpizzorna här. Fortsättning lär följa::

2008-11-12 @ 21:50:37
Postat av: Stefan

Rullren kallas i Stockholm för Renklämma.

2008-11-13 @ 22:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0