På apoteket jobbar inga poliser inte.

Jag följde min ärade make till apoteket, främst som "hålla-i-handen-stöd" men även av ren och skir "ta-en-paus-från-jobbet-kärlek". Väl därinne irrade vi runt som två yra ja ni vet och letade kölappsautomat. Vi är inte helt hemma på det området heller vilket jag gissar att vi kommer bli då kräket i magen behagar trasha vårt liv, dom är visst sjuka ibland dom där.

I allafall hittade vi automaten och vi fick komma fram till luckan. Ordningsam och säkerhetsansvarig som han är (i vissa stunder) visade Patrik sin legitimation samtidigt som receptet han bar med sig. Apotekaren svarar trött att det där inte behövs visas och vi ifrågasätter NATURLIGTVIS varför. Ja, svarar hon. Vi behöver inte se legitimation vid uthämtning av medicin från pappersrecept, det där gäller endast datoriserade recept. Men om jag hade stulit receptet från någon annan då, frågar Patrik. Jamen, jag är ju ingen polis heller, blir hennes svar. Lite underhållande och något suspekt kan jag anse.
Men men, jag är ju inte heller polis så vad vet jag? //Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, andra regler gäller helt klart i ert land,

här i den kungliga hufvudstaden, så får man inte ens ut alvedon på recept om man inte visar leg ;-P

2008-11-05 @ 20:13:52
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0