Mod är att bryta i tid för i helvete!

Jag är hemsk lessen. Jag orkar inte ens ironisera över alla DUMMA klyschor som florerar runtomkring mig för tillfället. I vanliga fall, om jag hade fått vara mitt vanliga jag, så hade jag säkert inte ens reflekterat speciellt mycket över dom. Kanske hade jag t o m slängt mig med en och annan helt obetänksamt. MEN, idag är fel dag.

Bara idag har jag läst och hört:

"Fyll inte livet med år, fyll åren med liv..." (Fyll livet med vin känns mer som min melodi för tillfället).

"Fånga dagen" (Ingen kommentar............)

"Du lever bara en gång" (Vad fan vet nån om det EGENTLIGEN?)

"Att våga är att förlora fotfästet för en stund. Att inte våga är att förlora sig själv." (Kom bara ihåg att glappar du för mycket kan du lika gärna skita dig i näven)

"Var dig själv!" (Ja, vem i glödheta skulle jag annars vara?)


Dessutom fick jag ett tips av en bekant som läst Mia Törnblom. Efter att jag berättat att jag var lite nere och kände mig väldigt ful och tjock och eländig så tyckte hon att jag kunde prova att ställa mig framför spegeln och säga till mig själv att jag var vacker och smal och fin och duger som jag är.

 -Vaddå, sa jag. För att ingen annan kommer göra det eller??
-Eh, svarade hon. Jo, ja, jag tror att det är därför. Jag har inte läst så långt än.

Snälla.... G E M I G S T Y R K A !

Sov gott.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ordstäv är för folk som inte har något eget att komma med.

2008-11-18 @ 18:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0