Jobb och jobb och jobb.

Trötta dagar. Men jag får leka jobbare på hemmaplan i alla fall vilket måste ses som ett stort plus. Det vidriga med detta är dock att jag ibland måste laga mat?!! Och dammsuga? Och tvätta? l Jag blir alldeles förvirrad av det här hemmasliteriet.

Patrik påvisade även idag, i ett kritiskt läge såklart, att jag inte alls är så pedant som jag vill påskina. Jag svarade att jag inte alls är så pedant men jag vill heller inte låta påskina det. Så säger han att det är precis vad jag påskiner. Och mitt svar är att ja, det kanske jag gör, men det är inget jag vill som jag sa. Helt logiskt resonemang och jag har rätt och jag vinner alla pokaler i hela världen för att jag är bäst.

I helgen ska det firas syster systerligt, ätas nostalgirätter hemma hos Mamma och uppdateras av broder. Det ska bli jätteskoj att se sina hemtrakter åter en svängom. Antar att jag kommer att vistas därnere en hel del under sommaren som kommer. Patrik säger att jag kommer vara i sällskap av en något mindre varelse även men han svamlar ofta nuförtiden. Han har blivit så stor på sig nu när han har ett jobb.

Annars inget att förtälja. Jag längtar tills den tiden kommer då jag får sova i samma säng längre än en vecka i sträck. Det har inte inträffat under två år nu har jag roat mig med att räkna ut.
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0