Jag får också blogga om det här



I dag var vi som sagt på MV (mödravården, min egen förkortning). Här kommer min upplevelse av det hela.

Helena (VÅR barnmorska) var en frodig kvinna i sina bästa år  som vitt och brett berättade om det lilla underverket. Själv ville jag mest veta om barnet i magen. Även barnet avhandlades men kontentan var att jag är nu den stolta fader till en tre centimeters människa, dock är den inte arbetsför de närmsta månaderna. Eftersom min kvinna (det heter så i mammaboken vi fick) är ett praktexemplar av fantastiska gener och snygga kromosomer så hade hon grymt bra socker, järn och blodtryck. Hade inte väntat mig något annat med den maten jag serverar.

Hur som helst tänker jag läsa på lite om det här med barn då det tydligen är en omfattande historia. Men jag hoppar över det där med fördseln då det är ett begränsat deltagarantal på den tillställningen.

I morgon ska jag träffa Två!! arbetsgivare samt skicka iväg min lilla familj till Boden (inte ett uthus utan staden). Kommer att blogga lite mer under veckan, idag vart det inte så mycket för att jag var tvungen att ta igen mig på soffan i tre timmar efter MV/Daddy P 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, ni ser ju själva att han inte ens behagar stava till FÖDSEL ordentligt.

Sen är det så att det inte är flickan på kortet som existerar i verkligheten. //Anna

2008-11-11 @ 19:27:03
Postat av: Anna

;-D Grattis då...

men 3 cm, kan du inte åstakomma något större?

När kläcks den dåååå?



Kram från faster Anna

2008-11-11 @ 20:19:08
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Stefan

Nu är Patrik väl lycklig? Ett riktigt hood-namn!

2008-11-11 @ 20:47:22
Postat av: Patrik

Om min fru får bestämma (vilket hon alltid får) så kommer barnet vid föDseln att vara lite minde än vanligt.



Och JA steve, det är ett mycket fint gangsta namn

2008-11-11 @ 22:07:05
Postat av: p´s lillasyster

hur långt gången är "ni" ca gurka??? min har tydligen en lårbenslängd på 24 mm.... de står så på mitt papper ifrån ultraljudet, och självklart var jag inte i vecka 19 utan i vecka 18..... typiskt...

2008-11-12 @ 16:58:27
Postat av: p`s lillasyster

haha medan anna va på mvc, va du hos arbetsterapeuten då brorsan?? hehehehe

2008-11-12 @ 17:00:34
Postat av: beda (och oskar, fast han är i skolan)

vad häftigt att äntligen fått se det lilla livet!? kunde ni urskilja något?

2008-11-12 @ 19:14:18
Postat av: Patrik

Syster:: Vadå arbetsteranågonting? Jag var med på MV hela tiden och ställde smarta frågor så klart.



Beda: Men nej, vi var inte på ultraljud vi var på första besöket. Det var vår BM som sa att den/det var tre cm lång just nu.



Syster igen : Vi är enligt BM idag inne på V11!!

2008-11-12 @ 19:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0