Jag är illamående

Jag är inte helt kry eftersom min gamla problemmage fick för sig att straffa mig för att jag lever igen. Så här kommer en kort historia om en händelse idag. (Ja, idag är vi bittra som FAN, men hey, det är väl också ett sätt att leva).

I butiken:
- Hej jag heter (någont ointressant) och jag är uppsökande ombud för handels, är du ansluten till oss?

Blink, klonk, något i mig brast. FÖR många valalternativ, hur ska jag slakta honom var min första tanke. Min första dag på jobbet och så denna jackpot!! Jag sansade mig under ett stort leende och kom och tänka på att jag är en representant för företaget, FAN.

 - Nej tack, jag är inte intresserad.

- Men, om vi är många som är anslutna så står vi starka när företagen försöker skära i våra löner och rättigheter.

- Så vad du menar (nu ansträngde jag mig för att inte kränka honom) att om vi går samman till ett stort kollektiv så kan jag alienera mig ifrån mitt individuella ansvar över mitt eget liv och skjuta över det på ett luddigt kollektiv som styrs av folk med sitt eget ekonomiska intresse i första rummet?

- Eh, tror du att din kollega har tid ett ögonblick.

- Ja, jag skall se efter.

Kommentarer
Postat av: J den stora elaka chefen

Fan va poetiskt.

2008-11-18 @ 06:23:13
Postat av: P´s lillasyster

nämen va bra bror att alla år i skolbänken kommer till nytta ibland.....

2008-11-18 @ 11:05:56
Postat av: P´s lillasyster

; ) jaa just d jag skoja... (så jag inte får stryk)

2008-11-18 @ 11:07:09
Postat av: Anonym

; ) jaa just d jag skoja... (så jag inte får stryk)

2008-11-18 @ 11:07:46
Postat av: Patrik

Du får alltid stryk, för att du är minst.

2008-11-18 @ 17:00:40
Postat av: Tina

Nu var du riktigt duktig som kunde hålla dig. Gamla vanor är svåra att få bort.

2008-11-18 @ 19:40:04
Postat av: Patrik

Ja du Tina, vi får bota mina sossefobier med sprit på fredag!

2008-11-18 @ 21:22:30
Postat av: Tina

Du menar Cider el. vin med mycket läsk för din mage.

2008-11-19 @ 23:09:51
Postat av: Patrik

Tack Tina för att du tog ner mig på jorden....Ja en Cider tack!

2008-11-19 @ 23:19:52
Postat av: Diss

Utan facket hade du nog tyvärr inte haft de rättigheter och den lön du har idag, så du kan nog inte ta åt dig äran för att det är du som fixat det så bra för dig.

2008-11-20 @ 08:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0