I've got 99 problems




Det drar ihop sig, imorgon börjar jag jobba, iaf deltid, iaf tills jul. Ja ni fattar det är att käka alvedon. Det riktigt livet och den riktiga karriären står nog att finna i nästa annhalt på vår stadsturne. Våra tankar på att dra dit kommer allt närmre, får jag jobb så sticker jag.

Känslan av att vara ensam här är total emellanåt, klaustrofobisk nästan speciellt när frun är ute och reser. Både Anna och jag har erfarenheter av att bo på annan ort än hemorten men ibland kan man sakna de små sakerna. Att bara kunna åka hem och fika oanmäld hos någon. Att kolla på en film tillsammans osv. Vi har valt det här själva och vi trivs med det som oftast men emellanåt så blir det mer påtagligt än annars. Jag känner väl att jag har mina vänner kvar trots X antal år ifrån storstan, Anna upplever det lite annorlunda men hur det kommer att se ut i framtiden vet jag inte. Nu stundar kvällsrutin och i morgon sånt där arbete/Patrik

(Tack Elton för bilden) 

 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skönt att det har löst sig lite med jobb i alla fall. Gissar att Anna har skvallrat om att jag också börjar jobba snart och fram till sista april. Sen blir jag nog officiellt arbetslös om inte det här fantastiska ekonomiska läget har vänt till dess (känns kanske inte helt troligt).

2008-11-16 @ 23:24:41
URL: http://elva-atta.blogspot.com
Postat av: Patrik

Jaa det är väl bara att gratulera. Utgår ifrån att du hör av dig om liknande jobb dyker upp till mig. Ska ju bo i Värmland snart så det vore ju inte så dumt!!

2008-11-17 @ 11:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0