Finanskris??

Jag blir ganska ledsen i ögat när lönekontoret gör fel och behöver korrigera dessa fel på kommande löner. Min lönespec, som kom idag hade kolumnen "korrigering st. kort: 2886.-". Hade jag inte varit snabb och sett detta i tid så hade summan varit den dubbla.

Appropå finansbekymmer så hörde jag ett program på radion som handlade om finanskrisen och dess konsekvenser och påföljder. Det handlade om resande och fyra svenska röster menade på att finanskrisen drabbat dom och deras resande hårt. I stället för att resa all inclusive i lyxländer hade man bara råd med en tvåveckors charter på kreta. På ett trestjärnigt hotell. Stackars, stackars svensken...

Och stackars, stackars Rickard Palm som blev omplacerad på SVT och är förpassad att jobba nattetid. Jävligt hårt. Stort uppbåd kring denne man (men inte kring de tusentals andra svenskar som blivit varslade eller uppsagda på Sveriges övriga företag, inklusive SVT).

ja, kontentan är att vi är jävligt bortskämda. Det är inte stackars mig att jag får 3000.- mindre i lön den här månaden. Jag fick ju det dubbla extra på Aprillönen och jag har fortfarande ett jobb.

Så, nu bör jag väl laga lite mat då. Inte ett spår av fantasi. Det torde alltså resultera i fil och sås.

Kommentarer
Postat av: Tvärånasyster

...får jag föreslå filsås? Gott och uppfriskande, och du kan om du vill pimpa till den med en pinne fisk eller två.

2008-11-24 @ 21:36:23
URL: http://tvaeraana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0