Vårt foster.

Alltså... Nu är det verkligen sjukt sanslöst. Och ja, jag vet, jag är en hysterisk girligirl för tillfället MEN...
Jag kände mitt framtida barn sparka mig i magen i tio minuter förut. Jävligt häftigt och det här fostret konkretiseras mer och mer nu. Snart är det inte alls en abstraktion överhuvudtaget. Sparkarna är mycket välkomna för nu vet jag igen att fostret lever. Gôtt!!!

Och NEJ, alla sportisar... Det är INTE en framtida fotbollspelare eller ninja. De flesta foster sparkar och rör på sig mer eller mindre under hela graviditeten. Och det är inget  mirakel eller underverk heller, inte mer än allt annat iallafall. Det är en blivande person som jag och Patrik har gjort tillsammans. Och, måste jag säga, vi gjorde det jävligt bra.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Det ÄR ett mirakel, iaf tycker jag det...

Hela grejen med att man har en inneboende i sin mage det tycker jag är lite mirakel.



Sen är det ju ett annat mirakel att min bror lyckats vara med och skapa ;-P

2008-12-14 @ 08:38:25
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag påminner om vad jag nog sagt förut: skall man ha riktigt bra personer omkring sig, så skall man göra dem själv!!

2008-12-14 @ 08:41:50
Postat av: Patrik

Men syster...Åhhh. Jag/Vi tycker nog att det är ett barn i magen och barn är inga mirakel, det är människor. Det är för oss finare än ett sånt där mirakel.



Svärmor: JA, alternativt gifta sig med dom så dom inte kommer undan.

2008-12-14 @ 10:00:13
URL: http://lyckliagparet.blogg.se/
Postat av: Beda

Hur vet man att det just är bebisen som lever rövare och att man inte har oerhört påtagliga gasbesvär?

2008-12-15 @ 23:27:56
Postat av: PAtrik

För när det är gaser så luktar det, det är vår slutsats iaf.

2008-12-16 @ 08:14:28
URL: http://lyckliagparet.blogg.se/
Postat av: Beda

Hoppas vår kan börja sparka snart..

börjar bli lite nojig över att den inte andas.. :S

2008-12-16 @ 19:18:10
Postat av: Beda

Bebisar kanske inte ens andas i magen.. fan vad outbildad jag är.. skäms..

men ni fattar nog..

2008-12-16 @ 19:19:09
Postat av: Patrik

hahaha....Om den andas så förklarar iaf det vart ifrån alla gasen kommer!! Men den lever nog, och du känner den nog om en vecka eller två.

2008-12-16 @ 19:32:06
URL: http://lyckliagparet.blogg.se/
Postat av: Beda

Jag tror jag har känt nåt.. en natt trodde jag att jag hade en tickande bomb i magen, helt säker på att livmodern skulle explodera. Inget hände lyckligtvis. Surfade lite och tydligen kan det ticka sådär om bebben rör sig..



Förövrigt så är min mage sjukt stor.. tror vi räknat fel på månaderna..

2008-12-17 @ 21:51:27
Postat av: Anna

Haha! Welcome to the dark side. Jag tror att det är en fosterkonspiration. (Eller all onyttig mat men det erkänner jag ALDRIG).

Grattis till din lilla bomb!

2008-12-17 @ 22:31:57
URL: http://www.lyckliagparet.blogg.se.
Postat av: Älsta Sis

Det är inte fånigt eller föraktansvärt att vara upprymd över inifrånsparkar bara för att det bara råkar vara tjejer som känner sådana!

2008-12-17 @ 23:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0