Parodiska systemet

Så har vi alltså "gjort stan" idag då. Vilket i praktiken innebar att åka tunnelbana samt gå så fort som möjligt överallt och betala överpris för skräpmat. Vi gjorde att anhaltsstopp på Östermalm bland annat och där gjorde människorna mer parodi på sig själva än jag någonsin skulle lyckas med själv. Ungefär som Raggarkulturen parodiserar sig själv i nordvästra Värmland. Dock vidhåller jag, mestadels av hävd bara, att jag trivs bättre i en cheva från -69 med Johhny Casch ur knastrande högtalare, än i surret i Sturegallerian, intagandes vinlunch med efterföljande shopping till överpriser. Och ja, inte ska jag väl börja bli diplomatisk nu heller, jag föraktar människor som bara måste visa hur mycket pengar dom har, överallt, jämt och ständigt, utan att ens reflektera över levnadsalternativ.

Så sprang vi förbi den beryktade semidanskens jobb, det låg ca 5 minuters gångväg från t-bane stationen, vilket gjorde Patrik galen och jag fick påminna honom om att vår lokalbusshållplats ligger 7 minuters gångväg från våran dörr. Men i Stockholm är man tydligen en idiot om man vill gå har jag förstått.  Semidansken såg inte alls ut som jag  (inte) minns honom från i somras. Det kan ha varit det  svettgenomdränkta linnet och  vodkaandedräkten som saknades.  Men han var trevlig och snäll och delade med sig av  kaffe samt sina urologiska och gynekologiska kunskaper.

Vi gjorde alltså ingenting idag egentligen, men dagen gick åt på något mystiskt sätt ändå. Nu har P lämnat huset med sin svåger och leker bilmek medans jag vilar mina trötta lemmar i huset. Ikväll blir nog en innesittarkväll.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0