Två skolor inom blogging

Det finns tydligen två olika sätt att kommentera på, det ena sättet går ut på att man under inlägget skriver om aktuellt inlägg och ingenting annat. Det andra sättet är mer chattbetonat där man skriver ett meddelande till bloggens ägare under det senaste inlägget, här behöver det alltså inte handla om det aktuella inlägget alls.

Vi kan kalla dom 1 och 2 i den ordning jag skrev dom här, vilket sätt föredrar ni? är det något  som ni ser som mer rätt eller fel? Feel free att kommentera under det här inlägget om just det här inlägget/Patrik

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Jag gillar nog alternativ 1. Visst, det är kul att få inlägg om varsomhelst. Men får jag välja ser jag hellre kommentarer om själva inlägget än bara vad-som-helst. But that's just me! ;)

2008-12-01 @ 20:26:21
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Anna

äh, alla kommentarer är bra kommentarer! (kommentera mera)

2008-12-01 @ 20:37:34
URL: http://darth-harald.blogspot.com
Postat av: Tina

Blond som jag är men det skall väl ändå vara alt. 1.

Man SKALL inte BÖÖÖR kommentera det aktuella inlägget(Det kan hända att jag har har för mycket paragrafer i huvet).

2008-12-01 @ 22:18:51
Postat av: Stefan

Alternativ 2 tycker jag tangerar 13:3.

Rätt inlägg på rätt plats.



Och förövrigt var det bättre förr....

2008-12-02 @ 13:19:12
Postat av: Anna

Det verkar som om vi är skenheliga paragrafryttare allihop. Jag instämmer med majoriteten av föregående talare. MEN jag fördömer inte dom som använder sig av alternativ nr två. Jag bara inte förstår dom...

2008-12-02 @ 20:15:04
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0