Tristess

Nu vet jag vad jag INTE vill bli. Jag vill inte bli hemmafru. Det här är fjärde dagen hemma medans Patrik är på jobbet och alla vänner antingen jobbar eller håller hus långt långt härifrån. Det finns ingenstans mer att städa, ingen mer mat att laga, ingen mer tvätt att tvätta eller stryka och inga fler DVD-filmer att se eller böcker att läsa.

Mitt mål med kvällen är att ta sig ut i volvon och städa den inför Värmlandsresan. Träsket behagar inte svara på mina sms där jag bjuder in mig själv till henne på kaffe och hon var mitt sista hopp (läs: den enda vännen).
Jag sätter väl på en panna själv då så jag får lite draghjälp ut i vintern.

Uppenbarligen är det även helt legitimt att beordra sin fru till diverse tråkiga göromål när man är den som är på arbetet. Kom ihåg att påminna mig om det här när jag sätter igång och jobbar efter julledigheten igen! //Anna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0