Kvällens webblogg.

Som sagt, hemma igen efter tredje helgen på resande fot. Jag har nedgraderat mina krav på nätter spenderade i min egen säng. Så länge det blir en natt i veckan nöjer jag mig.
En underfundig och mycket roande helg i den stora staden hade vi iallafall.

Efter att jag svurit mig igenom stadens trafik (jag fick tipset att promenera men jag är norrländsk värmländska så jag orkar inte gå tre mil i regn) landade vi hemma hos min blivande svåger med familj. Det bodde en liten varelse i detta hus som hade en benägenhet att le ständigt och jämt och jag försökte förhöra Patrik hela vägen hem hur det går till att han och denne lille mansperson är släkt. Om det nu är sanning borde P anamma livsfilosofin hos detta barn.
 
Därefter bjöds det på lussefika hos en av mina blivande svägerskor. Hon var vänlig nog att berätta skräckhistorier om förlossningar men avslutade med att min säkert skulle komma att gå bra... Dessutom gav hon mig eminenta råd om bröllopsklädsel vilket räddade den stundande kvällen.

Steg tre var bröllop, vi återkommer till detta i ett helt eget inlägg då det var mycket underhållande.

Nästa anhalt var Spånga där jag äntligen fick en nykter bild av en del i sällskapet den där natten i Juli då jag tog mig en man.

Så fick jag äran att skjutsa runt min något mindre nyktra make i stockholmsnatten igen (jag verkar dra nitlotten på det här med graviditeten??)

Slutligen stannade vi till hos svägerska nummer två innan vi begav oss mot nordligare breddgrader. Jag är mest sur över att hon var sådär vackert gravid och fin med en perfekt liten kula på magen medans en annan satt där som ett burkberg av filmjölk men annars var det trevligt. Dom hade dessutom gått och fotograferat sin tillkommande familjemedlem, den var liten.

Nu tänker jag städa ett badrum samt sträcka på ryggen lite efter åtta timmar i bil, sextiofem mil.
//Anna

(Ja, just det. I morgon ska jag åka bil till kiruna. Det tar ca åtta timmar och är sextiofem mil. Ridå!)

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst var du "rätt" klädd på bröllopet??



Städa badrummet, kunde du inte komma på nåt roligare?

2008-12-07 @ 21:00:16
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: p`s lillasyster

OM man kan bli "vackert" gravid så blir du oxå d när magen kommer... Innan den kommer känner man sig bara lönnfet... (de syntes ingen bilring B T W)

2008-12-08 @ 08:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0