Here we go again...

Ett: Julskivor i butikerna. Samma malande all over. HELA tiden. Det existerar inte hur många julsånger som helst. Inte ens hur många versioner av dom som helst.

Två: Tomtar ÖVERALLT. Små, stora, fula, söta. Det är inte bara tomtar längre. Det är vadsomhelst-varelser med tomteluvor. Som sagt... ÖVERALLT!

Tre: Trängsel. Alla ska in i samma butik på stan på samma gång. Gå och julfika på samma café, på samma gång. Köra bil för att hälsa på släktingar påsamma gång.  (Det är egentligen inget problem om det inte vore för att helgtrafikanterna är sopor när det kommer till bilkörning.)

Fyra: Julklappar. Behöver jag ens? Kontentan är att den som har flest onödiga saker som kostar mest pengar när han dör vinner. Dessutom är de flesta inte ens igenomtänkta. Känns som gammal skåpmat att kasta skit på julklappar men jag gör det ändå. För jag märker hur skönt det är att slippa ägna sig åt sådant.

Fem: Det är lite (men jävligt lite) mysigt ändå trots allt... (Ja, jag är en hormonkossa till tönt. Jag lovar att bittra mig.)

//Anna

Kommentarer
Postat av: P´s Lillasyster

stackars mitt brorsbarn som inte kommer få nån riktigt mysjul med alla era konstiga irritationsobjekt..... men va skönt att man slipper köpa julklappar till er i a f för då får man väl en utskällning : )

2008-12-02 @ 21:05:33
Postat av: Tvärånasyster

Njaaaa! Förstår att man måste få va lite bitterf***a emellanåt, men lite gillar du det! ;-) Löööv!

2008-12-02 @ 21:44:36
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: mickan

snygg blogg



kolla gärna min blogg www.klojs.blogg.se

2008-12-02 @ 21:52:23
URL: http://klojs.blogg.se/
Postat av: Anna

P´s lillasyster: Ditt brorsbarn kommer att få hur mysiga jular som helst eftersom prioriteringar kommer att ändras med tiden. Och konstiga irritationsobjekt kommer den bara att rebellisera över så jag kommer hålla käften när den väl är hos oss.



Tvärånasyster: Jag gillar det jävligt skarpt. Men man får väl raljera lite emellanåt. Folk blir ju som tokiga;)



Mickan: Tack. Och okej.

2008-12-02 @ 22:10:30
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0