Hemma igen

Då är vi hemma, kom i går kväll efter en 11 timmars bilresa!! Galen träsmak skapad av 85 guppande mil, men det var det värt. Vi hade skitskoj från att vi kom fram vid 17 tiden på fredagen. Innan dess hade vi hunnit med en BK lunch med lilla Anna i Västerås. Var lite konstigt att vara där utan att vara där så att säga.Jag började med äta för att sen gå och lägga mig i 2 timmar. Sen drag vi till Lottas lägenhet där Annas bror och Lotta tolkade diverse låttexter för oss, mycket fint. Sen vart det pianobaren på Plaza där vi lyssnade på "Dörning Queen" skall ej förväxlas med "Dancing queen" tydligen då sångaren var mycket noggrann med att uttala det Dörning. Kan vara en värmländsk språkbariärr månne? Därefter anslöt några kompisar till lotta varav en uttalade på storslagen dialekt "jag var så jävla full igår att det inte är någon ide at vara nykter idag".  Väldigt roligt, därefter studerade vi en tant som flätade gardinerna och en annan dam som gjorde sitt bästa för att få med sig en överförfriskad herre upp på rummet.

Dag två så började vi med handling på stan,.Annas mor hade den goda smaken att vilja förse oss med mat och så skedde på ett cafe där övriga familjen anslöt. Därefer handlades det en klänning och ett par skor. Anna och jag konstaterade att Karlstad är en mycket bättre stad än Umeå och att vi någongång borde flytta dit. Den är enligt folkräkningen 25000 pers mindre än  Umeå men känns dubbelt så levande. Kan det vara vädret månne? Sen vart det middag med la Familja på restaurang och då hade Annas svåger anslutit med medföljande Barn. Barnet var mycket sött och uppförde sig exemplariskt. Därefter vart det pianobaren igen och den del alkohol. Jag drack tydligen för mycket för jag fick kommentaren "har inte du druckit en alkoläsk för mycket nu". Jag vart lite sårad då det inte lät så häfigt så jag fortsatte att dricka. Efter baren så vart det Blue Moon, denna inrättning var inte så fin eller kul så Anna och jag gick till BK och åt en nattbulle innan hotellet.

Bilder kommer, snart/Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0