Djupa tankar

"Livet går rätt fort, om du inte stannar upp ibland och ser dig omkring så kan du missa det" Följande citat är taget från en film, jag har översatt det helt själv så gott det gick. Vilken? (den som ens vågar föreslå "döda poeters sällskap" förtjänar vinterkräksjukan på julafton). 

Kom och tänka på det då jag satt och drömde mig bort. Jag längtar tills vi kan fara på en riktigt semester, jag har inte vart utomlands sen okt-00. Jaa ni läste rätt, det är inte så att jag inte tycker om det, jag älskar det. MEN jag har pluggat och tiden har runnit iväg. Sen längtar jag tills att vi kan köpa en säng som är bredare än 120 cm så vi båda kan vila ut när vi sover. Jag längtar tills vi kan sälja ena bilen och få ett litet ekonomiska försprång. Jag längtar tills barnet kommer och allt det nya har satt sig. Jag längtar tills vi har råd att köpa förlovningsringar. Jag längtar tills vi har råd att gifta oss. Jag längtar tills att jag får känna mig användbar i något arbete som har anknytning till mina studier och tills att de betalar sig.

Som sagt, det är lätt att missa att livet pågår trots att man ser framåt/Patrik

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja Ps, Filmen heter som citetet kommer ifrån, Fira med ferris iallafall på svenska heter den så, något Ferris Beuller takes a day off som orginal titel.//mvh Klubben Värdelöst vetande

2008-12-17 @ 07:14:57
Postat av: Patrik

FANFANFAN....du tog den på en gång...

2008-12-17 @ 08:51:02
URL: http://lyckliagparet.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jepp!

2008-12-18 @ 14:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0