Det kallas tvivel som Winnerbäck sa

Oro inför framtiden, jobb, barn och boeende. Detta blir mer påtagligt ju närmare vi kommer, vi har en startdatum på när allt måste vara i ordning. Detta gäller allt från vart vi skall bo till hur vi skall försörja oss. Vi oroar oss lagom mycket när vi inte tänker på det men mer när vi pratar om det. BORTträngning är en fantastisk mekanism som tyvärr bara fungerar i psyket. Men nu tänker jag inte oroa mig mer, inte idag iaf, inte den här veckan. Jag har gjort  vad jag kan för att förändra situationen och att oroa sig ändå är nog mänskligt men inte så konstruktivt. Det finns en nivå av oro som stimulerar till handling och det finns en som förlamar. Jag är just nu inne i den handlingskraftiga delen och där skall jag stanna tills vi är i hamn. Det är iaf tanken.

Idag har jag sökt 4 jobb samt lagt upp mig på 5 stycken CV baser. Mina ögon går i kors av allt stirrande men nu känns det som att jag har en hög "intern locus of control" (ni bävrar och svärmor förstår) och det är najs. I morgon kommer Anna hem och det ska bli såååå skönt att få ha henne hos mig igen, jag kan eventuellt ha saknat ihjäl mig efter henne. I morgon är det jobb mellan 1200-1900, det är ju lämpligt att jag nu först börjar bli frisk så jag kan jobba/Patrik

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Bah, saknat ihjäl dig efter ett par dagar?! Kom tillbaka när det handlar om 14dagar (två veckor!!), då kan man börja snacka om att vara döende..

2008-12-10 @ 22:46:46
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Patrik

Det är inte lätt att vara du....MEN, det är ändå mest synd om mig ....för jag var sjuk också!! Stackars mig..

2008-12-10 @ 23:38:01
URL: http://lyckliagparet.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag förstår. Och jag är varken svärmor eller bäver.

2008-12-11 @ 12:14:54
Postat av: Patrik

Stefan, du kan få vara min surrogatsvärmor.

2008-12-11 @ 20:16:46
URL: http://lyckliagparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0